Idag var nog den bästa Wåfflan hittills!

Efter att vecka har bestått av lite ruggigt och blött väder såg jag framför mig att banan kunde vara än mer lerigt än förra gången och det vill inte säga lite för då var det riktigt lerigt och blött. Till min förvåning när jag kom ner till gamla Kabe Sommarland tidigt på söndag morgon och i min ensamhet (okey Claes H kom och snabbt gjorde mig sällskap) gick ett första varv för att se att allt var i sin ordning så insåg jag att detta blir ju perfekt idag! Banan var fast där den skulle vara fast, mjuk o lerig i uppförsbackarna och riktigt sugande i den del som är lite blötare och som grädde på moset så var cykelbanan nyasfalterad.

Stämningen var som alltid på topp och när klockan närmade sig 10 så var det fullt av deltagare och publik vid målområdet. Det jag tycker är riktigt roligt med Wåfflan och som gör hela Wåfflan till vad den är är allas positiva inställning och engagemang samt att det är så mycket publik som hejar och står i.

Jag har av tradition detta år starta nästan sist varje gång. Jag vill verkligen uppleva helheten med Wåfflan. Idag så startade jag tillsammans med ett antal unga förmågor och det är en annan stor sak med Wåfflan, alla är välkomna och får vara med! Tänk dig att kunna tävla tillsammans med dina egna barn på deras villkor. Kanske köra de två första varven med dem för att sedan kanske avsluta med att jaga livet ur sig själv.

Tillslut fick jag njuta av korven och våfflan tillsammans med alla vid avslutat verk, gå och småprata lite och njuta av atmosfären.

IntroWåfflan2014

I min enfald tror jag att arrangemang som dessa gör att vi blir fler cyklister, fler cyklister som tycker det är roligt att köra tillsammans och fler cyklister som upptäcker det här med att tävla och hur kul det kan vara och som tillslut leder till fler cyklister som köper en licens och börjar tävla på riktigt. Cykelutveckling i sin linda.

Återigen, tack alla för att ni gör Wåfflan till vad den är!!!

/Thomas

2 kommentarer

Under Uncategorized

2 svar till “Idag var nog den bästa Wåfflan hittills!

  1. Tack för ett sjukt fint arrangemang, jag och klubbkamraten i CkCX åkte 27 mil enkel resa för att få leka med er och det var så kul så vi återkommer i alla fall en gång till i år!

Lämna en kommentar