Våra träningspass

Pulsbaserad träning

Vi har under några år tränat med pulsen som hjälpmedel  och av denna anledning så bygger många av de pass som vi kör på att man ligger i olika pulszoner under passet.
För att få ut bästa effekt av dessa pass bör man veta om sin maxpuls, tröskelpuls och aktiv vilopuls.
Vi kommer göra ett inlägg snart som beskriver hur dessa pulsvärden fungerar och hur du kan få fram dina värden.

En annat viktig måttstock när man kör denna typ av träning är Borgskalan som omnämns i passbeskrivningarna.

Här beskriver vi hur du kan mäta din Max- Vilo- och tröskelpuls. Dessa värden behövs för att du ska kunna tillgodogöra dig passen nedan på ett bra sätt.

Nedan hittar du länkar till de träningspass som vi kör.

Klassikern 4×4

EB / Tröskelpass

TC3

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s